Dagbehandling​

Karlslunde Dagskole er et privat skole- dagbehandlingstilbud. Vi modtager børn og unge med særlige behov, hvor udfordringerne betyder, de ikke kan indgå i den almene folkeskole eller på en specialskole. Vores skole- dagbehandling er en anordning under Servicelovens paragraf 50.

Karlslunde Dagskole følger de almindelige bestemmelser i Folkeskoleloven. Vi følger fx det vejledende timetal, fagrækken og lever op til Forenklede Fælles Mål. Vi tager som udgangspunkt individuelle hensyn, søger fritagelser og/eller dispensationer for vores elever på Karlslunde Dagskole.

En dagbehandlingsskole har som udgangspunkt flere ansatte pr. elev end den almene folkeskole og på de fleste specialskoler. På Karlslunde Dagskole er normeringen 1:3,25 (én underviser til tre - fire elever).​

På Karlslunde Dagskole tager vi som metode udgangspunkt i den systemiske/narrative ramme. Vores integrerede indsats betyder, at det er de samme uddannede personaler, der underviser vores elever, og som står for den socialpædagogiske behandling af elevernes sociale og personlige udfordringer.

• ​Vores dagbehandling er et skoletilbud, hvor vi arbejder henimod at inkludere eleven ind i et alment undervisningsmiljø, men i et tempo, eleven kan følge med i.
  • Karlslunde Dagskole kombinerer den pædagogiske behandling med undervisning i folkeskolens fag. Den pædagogiske behandling består blandt andet i, at eleverne får redskaber til håndtering af afmagt og vrede, accept af diagnoser og eget værd eller til at indgå i sociale kontekster med både elever og voksne.
  • ​På Karlslunde Dagskole indgår behandlingen både som en del af bustransporten, måltiderne, undervisningen, i pauserne og i samtaler ved siden af undervisningen.​