Østerled​

Afdelingen på Østerled er beliggende i landlige omgivelser på en stille grusvej lidt uden for Lille Skensved i Køge Kommune. Skolen ligger på en 22.000 m2 stor naturgrund omgivet af marker og folde med kvæg. De gode udenomsarealer med legeplads, bålhus, lille sø/vandhul og et rigt dyreliv giver mulighed for mange forskellige faglige og fysisk aktiviteter. På Østerled foregår en del af undervisningen i det fri, hvor lærere og elever regelmæssigt flytter undervisningen ud i naturen i de nære omgivelser.

Østerled er en helt nyrestaureret skole. Der på nuværende tidspunkt rummer 3 store velindrettet lyse klasselokaler med mulighed for individuel undervisning i studiebokse og fællesundervisning ved gruppebord. De fysiske rammer giver således god mulighed for undervisning i små grupper, der er tilpasset den enkelte elevs forudsætninger. I klasserne går der mellem 3 og 8 elever. Som en del af skolens pædagogiske tiltag er der etableret en spisesal, som bruges til morgen- og frokostmåltider.

Vi har desuden 3 minibusser til rådighed, der benyttes til både faglige og sociale aktiviteter gennem skoledagen.